08 July, 2012

Aku

hai Salam ...syukur kpd Ilahi aku masih mampu melihat dunia yg indah ...malam ni aku just nak berbicara sal 'AKU' dimana blog ni ikhlas dr hati aku kpd pembc yg sudi membc diari harian aku yg sekian lama terbuku dhati...impian utk mmbuka blog sendiri lama sdh aku nak bukak dr darjah lg tp......haha ada tp heee aku xmampu nak bukak smp lah 1 tahap (skg) aku memerlukan sebuah diari maya aku sendiri...

AKU-drpd seorg budak kecik yg x tahu apa2 kini menjadi seorg yg lebih matang dek usia yg kini mencecah 20 :).. drpd seorg budak kg yg 0 skg udah msk 'U'..aku simple,pendiam,byk berfikir dan fleksibel...akubukan seorg yg suka nak sshkan kehidpan org lain walaupun pd 1 masa aku memerlukan bantuan drpd sahabat2 aku x kiralah dmana aku berada..sejujurnya management diri aku amat low smpkan 1 tahap aku cpt panik even small matter >,<
-aku lahir drpd sebuah keluarga yg sederhana shj...dmana kedua ibuabapa yg aku hormati dan sayangi melahirkan aku dgn penuh ksh syg hingga aku berjy skg..Alhamdulillah....'
cerita latar keluarga aku...selama 20tahun aku lahir umah aku beralamat kg,ketiau,putatan,sabah...10 min dr KK la bah hee..umah yg dulunya serba kurang makin lama diubah,ditambah atas keperluan kami yg semakin bertambah bilangan isi rmh....humm miss a lot HOME!! ...SEYES!!!!*hbs raya 2012 rmh akan drobohkan utk menggantikan VILLA S.S!!hahaha xla hanya sebuah rumah yg selesa diimpikan xlebih x kurang...villa tu mmm aku yg bt nnt HAHA..
aku bersyukur atas apa ygdiberikan oleh-Nya dgn rezeki yg diberi dijdkan nilai didalam darah utk lebih kuat bekerja demi masa depan...
kini aku berada jauh drpd tanah air aku utk meneruskan misi mencr matlamat aku sendiri dimana KL menjd destinasi aku utk itu...aku ingin mengenal erti sebuah  kehidupan sebenar dtempat org dan aku x terimaginasi begini rupanya kehidupan yg sebenar...sakit dan perit hanya tuhan shj yg tahu....aku tahu aku kena berjuang di bumi asing bg aku...berdiri dan jatuh aku sendiri.

aku x mengharap sesuatu drpd org tetapi redha Allah yg ku pinta

==
==
pArents-my inspiration,my courage

mr Ag Siabu Othman dan mrs Salmah Sarudin my precious and my soul!
basically famili aku run bisnes dan semuaaaa pasal bisnes hehe...
my Hero dad! bekerja d MAHB KOTA KINABALU(Malaysia Airport Sdn Bhd) as a engineering mechanical??*g2la bunyi dy HAHA...xpandai ckp...hummm welll korang semua pandai kh bertukang?well my dad hv all talent dlm mmbt wirering,air,elektrik semualah ...hummm pelik jg lahhh sbb kerja babah hanya fokus dlm 1 teknikal jak..tp semua leh bt...1 dalam seribu org ktkan...hummm (anak2 pon x leh nak ekot rentak dia hehe) ..
my LOVE <3 mamy salmah sarudin is most and no 1 can like her...the strongest n patient  women ever in my life :)....cerita yg sangatttt panjang yg dipendekkan ...
->menjalankan bisnes kuih muih tradisional yg dwarisi drpd mak dia aka my lovely grandmother sainah..
menjalankan bisnes drpd bawah yg DISOKONG oleh babah aku bersama mreka membina empayar ...bermula naik bas mini trn naik ke bandar semata-mata ingin mencr sesuap nasi dikala diri sarat mengandung di awal subuh setiap hari.. ='( 
dgn berbekalkan rezeki yg ada sedikit demi sedikit keperluan harian dpt dipenuhi...Alhamdulillah setelah hampir lebih 20 tahun menjalankan perniagaan ini kami mampu utk menikmati sesuatu yg mungkin x semua org dpt ttp kami boleh miliki...mamy sdh memiliki sebuah kilang kuih yg diidami olehnya drpd dulu atas titik peluh bersama...dan skg trs bersama membesar dan memperluaskan jenama SRI Salmah ent. *cehh bkn official pon okay!insyaALLAH mudah-mudahan amin! ^^

bkn riak utk menceritakan ini ttp sbg sharing dan  renungan kpd warga pembca..

ikhlas capix21

No comments: